zaterdag 26 september 2015

Achttien

Voor mijn neef een speciale kaart gemaakt voor zijn verjaardag. Zijn leeftijd mogen jullie raden :-) De cijfers heb ik weer gemaakt met de cijfers stencil van Dutch Doobadoo.


Het is een 2-delige kaart geworden, zodat hij makkelijk in een boek verwerkt kon worden. De basiskaarten zijn van Zilvergrijs linnenkarton en het designpapier komt uit het First Edition paperpad "Sail Away". Alle randen zijn bewerkt met Pumice Stone.


De theebloem is gevouwen met de zakjes van Lipton Reglisse-Menthe. Op de bloem een kleine gear en daardoor rode enamel brad, waarmee het geheel is vastgezet aan de kaart.




De labels heb ik gewoon zelfgesneden en met de perforator voorzien van een gat. Om het crispy lint een stukje waxed koord geknoopt en daaraan een ster en een anker gehangen. De kleine gears heb ik vastgezet met een minibrad. AnMaCreatief verkoopt deze alleen in de eurozakjes op de beurzen. Dus als je ze net zo leuk vind als ik, kun je daar je slag slaan ;-)


De teksten komen van internet (TLC) en heb ik in bijpassende kleuren uitgeprint. De labels hebben we nog voorzien van persoonlijke boodschappen.  Ze zitten los achter het papier gestoken. Op dat bovenste laagje design papier heb ik langs de randen ook nog mijn naamstempel met Gray Flannel gestempeld.

Wat heb ik gebruikt:
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Zilvergrijs
First Edition paperpad-Sail Away 6x6
Dutch Doobadoo Polyester Stencil-Numbers A4
Vivant Crispy Lint-Taupe
Twine
Hobby & Crafting Fun Waxed Katoen Koord-0,5 mm/Wit
Tim Holtz Distress Ink-Pumice Stone
mini gears (verkoopt AnMaCreatief op de beurs)
Papermania mini brads-Assorted Gloss Metallics (3mm)
Memento Ink Pad-Gray Flannel
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue

Fijn knutselweekend,
Adriana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten