dinsdag 28 juli 2015

Vlinder

Deze vlinderkaart heb ik speciaal voor iemand gemaakt. Ik heb me laten inspireren door haar eigen blog, want dan moet 'ie toch wel een beetje in de smaak vallen. Niet te vol, maar natuurlijk wel een theebloem.


De basis is wit cardstock. Daarop een blauw designvel uit het FE blok 'Neroli'. Dan weer een vel wit cardstock waaruit de vlinder is gestanst.Dit witte vel is verhoogd met Dovecraft foam en daarna is de uitgestanste vlinder weer teruggeplaatst. Alleen het lijfje is vastgezet met een een klein stukje foam.


Als ik het goed heb zijn theezakjes van Yogi Tea Licorice Egyptian spice (en dan de achterkant) voor deze theebloem gestanst met de Fancy #6 van Sizzix en daarna eenvoudig gevouwen.
De theebloemen die ik vouw bewaar ik meestal in eenzelfde soort zakje als waar ik ze van heb gemaakt, maar deze kon ik niet meer vinden op mijn opgeruimde buro ;-). Het is in ieder geval geen Pickwickzakje, maar ik kon helaas ook aan de achterkant niet meer zien welke ik dan wel heb gebruikt.
Onder de theebloem zo'n prachtige filigraan ster. Hierin heeft manlief met een heel klein boortje een gaatje voor me gemaakt, zodat ik het kleine filigraan bloemetje met een mooie bijpassende pearl brad, door de theebloem heen, aan het cardstock kon vastzetten. Geen lijm hiervoor nodig.


De tekst Gefeliciteerd is een aantal keer extra uitgestanst uit het witte cardstock en met de Glue pen strak op elkaar gelijmd met behulp van een p. Zo komt de tekst mooi naar voren.

Wat heb ik gebruikt:
Wit cardstock
First Edition paperpad-Neroli 6x6
Dovecraft doilies-Round
Nellie Snellen Shape Die-Gefeliciteerd
Sizzix Framelits Die Set-Labels, Fancy #6
Medium Sizzlits die Butterfly, Delicate
filigraan ster 3-geel koper
filigraan bloem 10-geel koper
ScrapBerry`s pearl brads-Wind Of Travel 2
Dovecraft foam-Double sided foam tape 12mm
Sakura Quickie Glue pen
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue

Groetjes van Adriana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten